Čtvrtek, 18 dubna, 2024
- Komerční sdělení -magazin
HomeRady a NávodyZara jako kolébka rychlé módy

Zara jako kolébka rychlé módy

Zara stála u zrodu něčeho, co dnes poněkud pejorativně nazýváme „instantní móda“. V 80. letech však šlo v módním průmyslu o přínosnou inovaci.

Zakladatel Zary Amancio Ortega totiž změnil proces navrhování, výroby a distribuce oblečení tak, aby zkrátil dodací lhůty a rychleji tak mohl reagovat na nové trendy. Posloužilo mu k tomu hlavně intenzivní využívání informačních technologií. Navíc do výrobního procesu zapojil skupinu návrhářů namísto jednotlivců.

Tato obchodní strategie se ukázala být velmi úspěšnou. Dnes je Zara dokonce největším světovým prodejcem oděvů. Zajímavé je, že svému konceptu rychlé módy je věrná stále. Na vývoj produktu a jeho uvedení do prodeje podle aktuálních informací potřebuje společnost pouhý týden.

Chcete se dozvědět více o dalších zajímavostech či o špercích? Mrkněte na náš blog.

- Komerční sdělení -pr clanky

Najnovjše články